Listing 1 - 10 of 76 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
942-50-8
82-93 --- jeugdliteratuur --- keuzelijsten --- leesbevordering --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Choose an application
Nienke is dertien. Oud genoeg om haar moeder de post voor te lezen dus. Of een artikel dat in de krant staat. Of een formulier dat haar zusje uit school meebrengt. Maar natuurlijk is mam heel vaak in haar eentje als ze iets moet lezen of schrijven. Als ze naar het gemeentehuis gaat bijvoorbeeld. Of als een buurman langs komt met een petitie. Dan doet mam eigenaardige dingen. Ze zegt dat haar bril kapot is, of ze gaat naar het gemeentehuis met een hand in het verband. Er mankeert niets aan die hand. Mam doet alsof. Omdat iedereen begrijpt dat je met een gebroken hand niet kunt schrijven ... Waarom doet mam dat? Het heeft lang geduurd voordat Nienke het begreep.
Dutch literature --- Analfabetisme --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- 82-93 --- Analfabetisme ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- 920550.jpg --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Ever since children have learned to read, there has been children's literature. Its history is inseparable from the history of childhood, as children are indelibly molded by the tales they hear and read& stories they will one day share with their own sons and daughters. 'Children's Literature 'charts the makings of the Western literary imagination from Aesop's fables to Mother Goose, from 'Alice's Adventures in Wonderland' to Peter Pan, from 'Where the Wild Things Are' to Harry Potter. Seth Lerer here explores the iconic books, ancient and contemporary alike, that have forged a lifelong love of literature in young readers during their formative years. Along the way, Lerer also looks at the changing environments of family life and human growth, schooling and scholarship, and publishing and politics in which children found themselves changed by the books they read. This ambitious work appraises a broad trajectory of influences& including Shakespeare's plays, John Locke's theories of education, Darwin's 'On the Origin of Species', and the Puritan tradition& which have each shaped children's literature through the ages as well. The only single-volume work to capture the rich and diverse history of children's literature in its full panorama, this extraordinary book reveals why J. R. R. Tolkien, Dr. Seuss, Laura Ingalls Wilder, Shel Silverstein, and many others, despite their divergent styles and subject matter, have all resonated with generations of readers. 'Children's Literature' is an exhilarating quest across centuries, continents, and genres to discover how, and why, we first fall in love with the written word.
Book history --- Children's literature. Juvenile literature --- lezen --- jeugdliteratuur --- Children's literature --- History and criticism. --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- History and criticism
Choose an application
Overview: Children's literature comes from a number of different sources-folklore (folk- and fairy tales), books originally for adults and subsequently adapted for children, and material authored specifically for them-and its audience ranges from infants through middle graders to young adults (readers from about 12 to 18 years old). Its forms include picture books, pop-up books, anthologies, novels, merchandising tie-ins, novelizations, and multimedia texts, and its genres include adventure stories, drama, science fiction, poetry, and information books. The Historical Dictionary of Children's Literature relates the history of children's literature through a chronology, an introductory essay, appendixes, a bibliography, and over 500 cross-referenced dictionary entries on authors, books, and genres. Some of the most legendary names in all of literature are covered in this important reference, including Hans Christian Anderson, L. Frank Baum, Lewis Carroll, Roald Dahl, Charles Dickens, C.S. Lewis, Beatrix Potter, J.K. Rowling, Robert Louis Stevenson, Mark Twain, J.R.R. Tolkien, Jules Verne, and E.B. White.
Children's literature --- Jeugdliteratuur --- Children's literature. --- History and criticism --- 82-93 <031> --- 82-93 <031> Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Encyclopedieën. Lexica --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Encyclopedieën. Lexica --- Juvenile literature --- Literature --- Jeugdliteratuur.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Folklore --- sprookjes --- Grimm [Brothers] --- 82-93 --- Grimm, Jacob --- Grimm, Wilhelm --- Sprookjes --- Symboliek --- 829.73 --- Grimm --- 930714.jpg --- Gebroeders Grimm --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Hoe gaat het met 'het jeugdboek' hier? Aanzienlijke hoeveelheid titels van boeken uit 2002 die het ontdekken waard zijn. Vier artikels door specialisten die speuren naar tendenzen in de enorme jeugdboekenstapel van 2002, een overzicht van bekroonde boeken, een lijst van tien onmisbare sites en nog veel meer. (Bron: covertekst)
Choose an application
Children's literature --- Library resources --- Library & Information Science --- Social Sciences --- Juvenile literature --- Literature --- Directories --- 026:82-93 --- 82-93 <058> --- 82-93 <058> Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Adresboeken --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Adresboeken --- 026:82-93 Speciale bibliotheken-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap--?-93 --- Speciale bibliotheken-:-Literatuur. Algemene literatuurwetenschap--?-93 --- Library resources&delete&
Listing 1 - 10 of 76 | << page >> |
Sort by
|